onsdag 18 juni 2008

June cupen i Huskvarna 14/6


Lördagen 14/6 2008 gick den allra första June cupen någonsin av stapeln. Huskvarna kendo står som arrangör av denna sydsvenska nybörjartävling som det är tänkt ska bli ett årligen återkommande arrangemang.

I årets tävling fightades ca 30 deltagare om medaljerna, vandringspriset och givetvis fighting spirit-priset. Enighet, Linköping, Götha, Uddevalla, Wexiö och Huskvarna var de klubbar som var representerade i tävlingen.

Cecilia Wallin var Enighets representant i tävlingen och Karolina Göransson deltog som inbjuden domare.

För resultat och bilder se http://www.lagsidan.se/hkk

1 kommentar:

Cecilia W sa...

Lika bra att skriva ur min synpunkt.

Första matchen var emot Emelie Klasson HKK. Vann över henne med 2-0. Mins inte vad det var jag gjorde för poäng, dock. Plus hon var rätt så sjuk. Andra matchen var emot Erik Österlund Wexiö. (Han tävlade inte med två "svärd") Väldigt jämnt. Både han o jag gjorde många Men. Var väldigt lika tydligen i sättet att tävla. Men på övertid så van Erik med 1-0.
Blev andra i gruppen och gick vidare.

Matchen sedan efter gruppen var emot Peter Bergman UK, Första poäng fick han. Andra jag efter att domarna fick diskutera vem som var snabbast. Min Kote eller hans Men.

Men alla tre var tydligen överens om att jag var snabbast. Sedan gjorde han en Ski på mig som missade och kom vid sidan om skyddet.
Gjorde inte ont eller så, så matchen fortsatte efter att domarna diskuterade om han skulle få en varning. Fick han ej pga att Ski inte var förbjuden på den tävlingen. Sedan så fick han poäng på en Men som jag tabbade mig på. Stog i hörnan av bannan och flyttade mig inte. Så jag förlorade tyvvär. Men hade grymt roligt iallafall.

Fär gärna lägga till o rätta mig Karolina.